torstai 28. syyskuuta 2017

SOSIOLOGIAA PÄSSEILLE OSA 14 - Birminghamin yliopiston tukimus ja sen yhtäläisyys muslimien ghettoutumiseen.


Tänään Fb-kavereiheni yritti soluttautua Antifa-myyrä, mutta onneksi sain ilmiannon kaverista -> lensi pihalle. Viime torstaina täysin asiallinen kirjoitukseni poistettiin ilmeisen kavereihini soluttautuneen myyrän vuoksi. Älkää hyväksykö Marko Kaarto-nimisen tyypin kaveripyyntöä. Tämä oli juuri se Antifantti, josta puhuin. Kuvan perusteella mistään mitään tietämätön nulikka, jolla on juuri alkanut karvat kasvamaan.

Mutta mennäänpäs asiaan!

Birminghamin yliopisto teki tutkimuksen 70-luvulla siitä, että miksi työväenluokan pojat pärjäsivät heikommin koulussa kuin keskiluokan (vai oliko kyseessä alempi keskiluokka) pojat vaikka älykkyydessä ei ollut eroja. Vastaus oli sosiaalinen. Kyse oli kulttuurieroista.

Työväenluokassa vihattiin porvareita, eikä arvostettu koulutusta. Asenne oli, että "oikea" mies käy töissä korjaamolla, tehtaassa tai raksalla. Koulutusta halveksuttiin ja tämä aiheutti poikiin siten, että he eivät kunnioittaneet opettajia, eivätkä muita opiskelijoita, jotka olisivat halunneet opiskella. Mm. muslimeilla on sama ongelma, jos opettaja sattuu olemaan nainen. (Tästä alla artikkeli.)

Keskiluokassa (tai alemmassa keskiluokassa) vanhemmat olivat tyyliin koulutukseltaan keskimäärin merkonomeja, eli olivat päässeet siisteihin sisätöihin ja saivat parempaa palkkaa. Tämän lisäksi he olivat päässeet kulttuurin pariin firmojen kautta. Teattereihin, taidenäytöksiin, konsertteihin. Korkeamman kulttuurin vaikutuspiiriin.

Tästä syystä vanhemmat siirsivät oman kokemuksensa lapsiinsa ja nämä lapset pärjäsivät koulussa. Nyt synnytämme ghettoja, joissa voit eristäytyä valtaväestöstä ja jatkaa maanmiestesi kielellä, koska on mm. tulkkipalvelut ja muu ilmainen elämä, joka ei kannusta integraatioon. Kaiken tämän maksat sinä ja minä.

Lisäksi näiden kulttuurien eristäytyessä myös arvot pysyvät samoina. Tästä syystä juuri opettajien auktoriteettipuutos kouluissa ja häiriköinti, mistä on saanut lukea muista Euroopan maista jo vuosia ja nyt Suomesta.

Jos kokemuspiirissä ei ole yhtään kieltä osaavaa, kirjotus- tai lukutaidollista ja työssäkäyvää, niin mistä nämä tänne eri kulttuureista tulevat saavat päähänsä lähteä vaikka tähtäämään tulevaisuutensa korkeaan koulutukseen, koska heillä ei ole kannustajia muuhun kuin lonkan vetoon? Aivan. Ei mistään!

Inklusiivinen maahanmuuttopolitiikka on iso virhe, eikä sen saa antaa toteutua. Tämä siis tarkoittaa tulijan kulttuuri-identiteetin vahvistamista politiikan keinoin. Nyt pitäisi alkaa sijoittamaan näitä "sotalapsia" peruskouluihin?! Rahan syytäminen, tulkkipalvelut, suurmoskeijat aiheuttavat eristäytymistä. Birminghamin tutkimus sopii hyvin kuvaamaan tilannetta eri kulttuurien välillä.
Taas olis voinut jatkaa vaikka kirjan verran, mutta päätetään nyt tähän.

http://beta.oikeamedia.com/o1-38960

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti